tisdag 5 augusti 2014

Om mig

Nästan varje gång vi har varit iväg med bilen och kör upp på vår lilla uppfart brukar jag säga "hej huset, nu är vi hemma!" Ungefär så har också hela mitt liv känts det senaste halvåret. Som att jag vill säga varje gång jag vaknar "hej livet, nu är jag hemma
Därför fick också denna blogg det namnet den har.

Vem är jag?
Jag är en 32årig tjej från Linköping som älskar att vara kreativ på olika sätt. I november 2013 träffade jag min drömprins och sedan har vi inom ett halvår både köpt hus och lyckats bli gravida. Det gäller att hålla sig i för de går fort men oj va härligt det är... Vårt lilla frö är beräknat att komma 8 december 2014 så just nu är det inte mycket annat som får plats i mitt huvud.

Jag arbetar sedan ett och ett halvt år tillbaka på en musikförskola i stan där jag trivs superbra. Min plan i livet var annars att bli präst men efter många års studier blev jag sjuk av stress, oro och ångest och efter de åren kändes inte mina framtidsplaner lika självklara. Nu vill jag bli kvar på förskolan och planen är att vidareutbilda mig till förskolelärare i framtiden... Man kan väl aldrig ha för många högskolepoäng, eller? ;-)

Jag har förut bloggat mest om handarbete och scrapbooking men nu kände jag längtan efter att ha en plats där jag också kan dela med mig av mitt vardagsliv och sådant jag tycker är kul och inspirerande.
Så välkommen hit!

Inga kommentarer: